Proč říkám NE antikoncepci.

Znáte to.. Každá holka či pár se jednou rozhodovali o typu ochrany. Já mezi ně patřila taky a chci vám teď říci něco málo o mém názoru na antikoncepci.
Pro začátek chci ještě napsat, že nikomu nic nenutím a je to čistě můj názor a zkušenosti, co bych vám tu chtěla říci.


Já se do otázky antikoncepce dostala poměrně později až v přelomu 17. Upřímně, nikdy jsem nebyla její velká fanynka, ale řekla jsem si, že to zkusím.
Zkusila na 3 měsíce..

Zkouška to byla hlavně kvůli mé hodně silné menstruaci.
Holky, co to neznají nemůžou vědět, ale ty, které se také modlí i k Aláhovi, zkouší pozice jógy, které nejsou dosud známé..jen ať už je to tak nebolí, které marně polykají prášky proti bolesti, které neví jak dříve k záchodu.. jestli budete zvracet či to půjde jinudy....a tak dále...ty to určitě dobře znají.

V průběhu užívání se mi zhoršili mé bolesti břicha. ( Mám chronické bolesti břicha neznámého původu, co mě trápí už 5 let)  Dále musím říci, že to bylo oproti mé normální menstruaci sice lepší, ale nepoznala jsem, kdy přichází a i přes užívání.. jsem byla několikrát nucena odejít ze školy, protože to bylo sice lepší, ale ne o tolik, že bych to vydržela celý den. 
Nejvíce se mi nelíbilo, že jsem místo menstruace měla spíše 3 denní špinění a tím pádem se cítila divně. Možná mám divné smýšlení, ale připadala jsem si jako divná žena, když ta menstruace vypadala takto.
Hodně velká nevýhoda bylo to, že jsem pořád cestovala mezi intrem, domovem, mámou... a když si zapomenete jednou vzít  stačí jen říci : ,,Vítej menstruace."
Také mi kleslo dost libido... jako na každou to má asi jiný vliv, ale mě tohle štvalo.. nedokázala jsem si nic užít.
Pleť tu mě přišlo, že jsem já osobně měla neměnnou. Objevil se mi stále sem tam jebáček... což bylo v zásadě jako v období, kdy jsem ji nebrala. Ale na tomhle zase tolik nesejde.
Malinké plus...Trochu mi vyrostlo poprsí, ale to bylo asi více plus pro Kubu. 😀
Tohle jsou moje zkušenosti s antikoncepcí.




Co vám neřeknou na gynekologii ???



Něco málo, co vám tu budu vyprávět je ze zkušeností a taky z toho, co jsem slyšela od své obvodní lékařky.


1. Můžete mít problémy s otěhotněním


Tím, že braní antikoncepce částečně brání v ovulaci.. později se u žen můžou objevit problémy s otěhotněním. Většinou pak musí podstoupit IVF, neboli umělé oplodnění.
Já se ve svém masérském oboru setkávám s velkou škálou lidí. Jednou jsme s paní při masáži došli k tématu antikoncepce ani nevím jak a ona řekla, že je rezolutně proti, protože ona ji dlouhodobě brala a pak měla zmiňované problémy s otěhotněním. Podařilo se ji otěhotnět po 10 letech díky IVF.

2. Zvyšuje se riziko cévních mozkových příhod a trombů ( ucpaní žil) 


Tohle mi bylo řečeno od mé obvodní lékařky, kdy jsem se jí ptala na názor na antikoncepci.
Jelikož to byla dříve doktorka na interním oddělení  měla tam vypozorováno, že ženy většinou kolem 40 tam jezdí s těmito příhody a všechny to byly dlouhodobé uživatelky antikoncepce.


3. Nepomůže vám na cysty


Já mám částečně polycystické vaječníky. To znamená, že mám větší možnost výskytu cyst. I v rámci toho mi byla hodně nucena antikoncepce.
Upřímně mám kolem sebe hodně lidí, kteří vám řeknou, že to cysty zas tolik neovlivňuje. Má spolužačka bere antikoncepci pomalu 3 roky a byla minulý rok brána na laparoskopický zákrok kvůli 6 cm cystě na vaječníku a stále má s vaječníky problémy.. 


4. Pokud chcete v pomoci na pleť.. chybujete


Hodně holek v dnešní době se potýká se silným akné a právě kvůli tomu chtějí užívat antikoncepci. Jen až přijde čas, kdy vysadíte prášky kvůli případnému pokusu otěhotnět .. Většinou se to vrátí a ještě ve větší formě. Zbavuje se toho pak o to hůře.



Musím říci, že krásná videa právě na toto téma má Jitka Boho. (←  klikněte na jméno, pokud chcete vědět více)

5. Zvýší se u vás riziko rakoviny prsu


Samozřejmě, že k rakovině prsu existuje hodně předpokladů a nejvíce se na tom podílí genetika, ale právě i pravidelný příjem hormonů se může na jejím vzniku podílet. 


6. I přes její užívání můžete otěhotnět

Ano, uznávám, že se to bije trochu s bodem 1. ..Ale jak jsem psala, je to individuální.
Jak ze zkušeností rodinných známých, tak i podle četby zjistíte, že je možnost otěhotnění i v případě braní antikoncepce. 



Neříkám, že všechno z toho se vám může stát, ale jen, že tomu prášky napomáhají. Já osobně odmítám do sebe vpravovat každý den prášky, přijde mi to zbytečné.
Sice jsem si vyslechla od pana doktora krásnou frázi :,, No, koukám, že neberete antikoncepci. Vy chcete být těhotná? "
Ale upřímně jen jsem se zasmála. Protože v dnešní pokrokové době existuje tolik metod ochrany, že je asi jedno, jestli máte prášky, kondom či zavedené tělísko... 100% to stejně není.

Co mě upřímně štve.. Je ten postoj většiny gynekologů, kdy vám skoro na všechno předepíší antikoncepci. Se slovy jak je to bezpečné a že je to slabší forma antikoncepce, takže je prakticky neškodná. Což není úplně pravdou.
Všechno je to o hormonální hladině v těle a ta se dá upravit i určitou stravou a vitamíny.

Holky řiďte se podle sebe .. nenechte si vnutit něco, o čem nejste plně přesvědčené. 



Komentáře

  1. Velký souhlas! Antikoncepci jsem brala půl roku a bylo to nejhorších 6 měsíců v mém životě. S menstruací jsem nikdy problémy neměla, od začátku pravidelná, občas silnější, ale nic hrozného. S nasazením HA mi při menstruaci začalo být hodně špatně a slabo. Pleť se mi také nijak výrazně nezměnila, prsa se možná trochu zvětšila. Ale to ostatní... začala jsem bezdůvodně hubnout, mívala křeče do břicha, pocity na zvracení při každém jídle a průjmy. Libido spadlo do mínusových hodnot, měla jsem nevysvětlitelné bolesti v podbřišku. Začala se mi šíleným způsobem zhoršovat psychika, brečela jsem kvůli všemu, byla jsem vzteklá a spustily se i mě příšerné záchvaty úzkosti. Hrozné bolesti na hrudi, pocity dušnosti a na omdlení, šílený strach, že zemřu.

    Asi po 3 měsících braní mi popraskaly žilky na nohách a začaly mě bolet nohy dost šíleným způsobem. Tlak v nich, tupá bolest od kyčlí až po kotníky, nezabíralo vůbec nic, modraly mi nehty. Na pohotovosti si dlouho nevěděli rady, byla jsem na všech možných vyšetřeních a chtěli mě poslat na psychiatrii, že z antikoncepce tohle všechno být nemůže. Dostala jsem nějakou mast, že tam může být lehký zánět žil, což mě neskutečně vyděsilo a prášky jsem vysadila okamžitě nehledě na to, že jsem byla v půlce platíčka.

    Po vysazení asi tři měsíce silně bolestivých ovulací, že jsem nemohla ani chodit, menstruace nepravidelná. Na pleti mi vyrašilo spoustu bolavých pupínků, které mám střídavě doteď a to jsem vysadila už před rokem a půl. Vypadám hůř než v pubertě. Nohy mě do měsíce po vysazení přestaly úplně bolet a bolest se už nikdy potom nevrátila. Úzkosti také zmizely. A to v rodině žádné dispozice k mrtvicím, špatným cévám, srážlivosti apod. nemáme.

    Je to hrozné svinstvo a nikdy bych si to už nevzala. Samozřejmě někomu to vyhovuje a problémy nemá, ale moje zkušenosti jsou otřesné. Nechci umřít ve 20 na embolii nebo nemoci v budoucnu otěhotnět. Jsou i jiné možnosti.

    http://zpodkrovi.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow.. musím říci, že tě obdivuji, že jsi to zvládla. Mě stačili ty 3 měsíce a to jsem na tom nebyla tak zle jako ty. Já oproti hubnutí začla zase přibírat. Ono si člověk asi v tomto nevybere. Upřímně máš můj respekt a koukni se na ty videa od Jitky. Ne, že bych byla placená za reklamu ( nejsem) , ale opravdu tam má krásné rady na péči o akné.
      Hodně štěstí ☺️

      Vymazat
  2. Naprosto souhlasím! Antikoncepce je zlo a v životě bych jí nevzala do pusy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se článek líbil..☺️
      Já už bych to taky znovu nezkoušela ☺️.

      Vymazat
  3. Četla jsem už hodně článků na tohle téma, dle mého názoru je tohle hodně individuální. Já beru antikoncepci snad 4 roky a nevšimla jsem si ničeho, co by se na mě změnilo, nebo že by mi něco dělalo problémy. Jsem furt stejná jako jsem byla předtím než jsem ji začala brát. Chodím pravidelně na kontroly, které dle výsledků byly vždy v pořádku, takže na žádné problémy ani netrpím. Předtím než jsem brala ANT tak mě hodně bolelo břicho, což se pak po čase zlepšilo, ale možná tomu dopomohlo i jiné složení stravy. Kdo ví. Neodsuzuji lidi co si vyberou být bez ANT, chápu je, každý na to má jiný názor. A jestli to bude mít vliv na otěhotnění, tak to asi zjistím až v době, kdy se o to budu pokoušet.
    Ještě k tomu bodu, když jednou zapomeneš prášek, tak se hned dostaví, v mém případě se to nikdy nestalo. Zapomněla jsem i 2x, a nikdy se mi nestalo, že by mi přišla menstruace dřív než by měla. Ale to je asi taky hodně individuální a také záleží na tom, kdo jaké prášky bere.

    + také se mi trochu zvětšila prsa :D to jsem brala jako hodně velké plus, protože už nebyly jak tenisové míčky XD ale trochu větší :D

    Měj se hezky ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Ano, máš pravdu. Je to hodně individuální ☺️. Každý jsme unikát a i to tělo funguje trochu jinak. Já nemám nic proti lidem, co jí berou. Když jim to nic nedělá a naopak pomáhá..jen dobře🙂. Ale spoustu lidí má hold i ty blbe zkušenosti. Ty jsi ta šťastná z nás ☺️. Jo to je asi +, na kterém se shodne většina😁. Ty se měj také hezky.☺️

      Vymazat
  4. Rovněž nejsem člověk, který podporuje antikoncepci, ale to co tady popisuješ ty, je naprosto normální projev špatně zvolených prášků, který se má už první měsíc řešit s lékařem, který předepíše jinou antikoncepci, která ti bude vyhovovat. A je po problému. Prošla si tím pravděpodobně každá z nás, protože trefit správný druh hormonů na první pokus je téměř nemožné. Rozhodně to ale není něco, co by mělo lidi přesvědčit o tom, proč hormonální antikoncepci nebrat vůbec. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nechci nikoho přesvědčovat 😉.
      Jen říkám svůj názor a něco málo, co mě překvapilo v průběhu studia a myslím, že některé věci nejsou tak zřejmé.

      Vymazat
  5. Brala jsem antikoncepci několik let. První rok a půl byly hlavním důvodem bolesti, na který mi nic nepomáhalo. Antikoncepce pomohla skoro zázračně. Po roce a půl jsem měla asi půl roku pauzu. Bolesti se vrátily. Chtěla jsem od doktora změnu prášků, aby se mi i zlepšila pleť. Bohužel druhý typ antikoncepce mim nejen nezlepšil pleť, ale ani nepomohl s bolestmi. Takže jsem se vrátila k původní - Mercilonu. Už neberu nic asi 5 let. Na bolesti mi pomohl pupalkový olej - stačí jedna lžička oleje ráno před snídaní, každý den, a při menstruaci se bolesti neobjevi, nebo rozhodně ne v takové síle jako jsem měla dřív (neschopna jít do školy, nebo když mě to chytlo tam, posílaly mě učitelky zelenou domů, škrábala jsem se do krve aby mě bolelo něco jinýho atd... kdo zná, ten ví.) Je pravda, že se mi práškama trochu zvětšily prsa, a po vysazení opět zmenšily. Sama bych antikoncepci nikomu nedoporučila. Pokud se tomu dá vyhnout, vyhněte se tomu. Jsem jedinná v rodině, kdo má lehkou poruchu štítné žlázy a myslím, že to může souviset. Žilky na nohách mi taky praskaly, ale to může být i po babičce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji moc za komentář ☺️. Jsem ráda, že jsi našla způsob jak to zvládat ..☺️a já ho tedy také vyzkouším, aby furt omluvenky nebyly ... Nevolnost.
      Snad se ti bude dařit ☺️.

      Vymazat
  6. Já HA užívám, ale musím přiznat, že problémy s otěhotněním byly. Před pár lety jsme chtěli miminko a podařilo se to až za rok, což je ještě dost krátká doba oproti jiným ženám. Nicméně já už žádné dítě nechci a tak mi to i přes všechny rizika s tím spojené nevadí brát.
    Mé kamarádky se ptají, ale já to nedoporučuji, já sama to beru jen kvůli sobě, vím, kdy to dostanu, vím, že se mi zlepšila pleť, na náladu či libido to účinek nemá. A pokud bych měla otěhotnět přes HA, tak jdu na potrat, což může znít hnusně, ale hlavní důvod, proč jí beru je hlavně ten, že mi jedno dítě stačí.
    Takže ve zkratce, pokud žena chce v budoucnu mít děti, tak HA prostě nedoporučuji, někdo je sice chytlavější i po vysazení, ale je to lepší bez. A pokud už děti mít nechtějí, tak už je to zcela na nich, zda se nechají "vybrat", podvázat a nebo začnou brát HA.
    Pro mě je to dost neutrální, já to prostě neřeším, jsem spokojená, bez bolestí a když je potřeba, tak týden přeberu a nebo uberu (před dovolenou nebo tak).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud ti to tak vyhovuje, tak je to fajn. Každý jsme hold jiný.
      Já bych si nedokázala představit mít jen jedno dítě. Tím,že pocházím z dvojčat..
      Jsem hold jiná než vy.
      Ale souhlasím s vámi ☺️

      Vymazat
  7. S terajším rozumom a informáciami by som už HA nebrala avšak pred pár rokmi som bola iná. Tiež som si neuvedomovala čo všetko s tým súvisí, kým som ju nevysadila. Migrény, znížené libido a depresie, ktoré sa vytratili pár mesiacov po ukončení s užívaním. Mimomaternicové tehotenstvo tiež pripisujem HA avšak ťažko povedať. Teraz si radšej budem rátať plodné a neplodne dní a aj ked ďalšie už nechcene, jednoducho si uvedomujeme že každý sex môže viesť k otehotneniu. Dceru síce nemám ale svojmu synovi tiež radšej vysvetlím že radšej budem babičkou len nech si uvedomí že zdravie je príliš vysoká daň za to, čo môžu tabletky urobiť. A migréna je minimum...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou se to člověk dozvídá zpravidla až po tom . Ale jsem ráda, že už se máte dobře a můžete se radovat ze syna :)

      Vymazat
  8. Super, tělo je moudré. Užíváním HA mu a vlastně i sami sobě hážeme klacky pod nohy :). Hold být trendy není cestou ke zdraví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ☺️. Jsem ráda, že se článek líbil a máme i podobný názor ☺️

      Vymazat
  9. Rozhodně s Tebou souhlasím v tom, že je to hodně individuální. Každá jsme jiná, a proto i na každou bude HA působit jinak. Já osobně beru HA cca 3 roky. Nejdříve jsem brala Lunafem bez jakýhkoliv problémů. Až posledního asi půl roku beru Microgynon, protože jsem během Lunafemu začala v půlce platíčka špinit. Ale žádné nežádoucí účinky jsem během celých 3 let nepocítila. Jako obrovské plus beru kratší menstruaci a hlavně neskutečnou pravidelnost. Dříve jsem měla menstruaci 7 dní a hrozné bolesti až křeče celých 7 dní a menstruaci nepravidelnou. Nyní mám menstruaci 4 dny, bolesti pouze jeden až dva dny a pravidelnou menstruaci téměř na hodinu. Takže za mě spokojenost. Ale, jak jsem již psala je to individuální, mám v okolí i holky, kterým dělá HA špatně, nebo jim snižuje chuť na sex.

    OdpovědětVymazat
  10. Ano, přesně tak☺️.
    Jsem ráda, že nejsi jedna z těch, co říká, že antikoncepce je dokonalá a v ní chyba není, ale v těch holkách, co s ní mají problém.
    Jsem rada,že tobě pomohla.☺️
    Děkuji moc za komentář a přečtení ☺️.
    A moc mě potěší, když se koukneš i na další články.😉

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?