Péče, která pomůže vašim vlasům

Jak se dobře starat o vlasy?
 To byla otázka, na kterou jsem dříve neznala odpovědi. Naštěstí  jsem potkala úžasnou paní kadeřnici, která mi poradila pár věcí, co se týče péče o mé vlasy, kterou jsem dříve nijak zvlášť nehrotila. Moje největší péče byla umýt si je, sem tam dát i nějaký ten kondicionér a to byl konec.
Dříve jsem si vlasy barvila na blond ( no byla to spíše slámová hnusná barva) , jelikož jsem v pubertě blbě snášela, že ta špinavá blond, co je přirozená barva mých vlasů poměrně tmavne. Tímto barvením jsem si celkem doničila vlasy. Sice jsem si je barvila asi tak jednou za 3 měsíce v rozmezí roku a půl, ale účinky to mělo katastrofální.
 Komentář na moje vlasy od paní kadeřnice byl, že mám vlasy jako pepř. Čímž myslela slabé, suché a lámavé. Takže jsem jsem poprosila o pomoc a musím říci, že mi dosti její rady pomohli.
Pro ty, kteří se tacky trápí tím, že se jim moc lámou vlasy tu mám pár tipů a rad, jak těm vlasům trochu pomoci.


1. Nebojte se foukat vlasy fénem. 

To byla věc, která mě osobně velmi překvapila, protože internet je mocný pán a někde jsem narazila na článek, jak ten teplý vzduch škodí moc vlasůma je lepší je nefoukat. Od té doby jsem na fén sáhla pouze, když vlasy nestíhali schnout samovolně.
Takže je to spíše.. Povinně foukat!!!
Dle vysvětlivek kadeřnice .. Vlasy, když je nefoukáte splihnout, protože jsou nalepené na sobě a tím pádem začnout slábnout. Nejhorší, když jdete ještě s mokrými vlasy spát. Protože i oni potřebují "dýchat" .

2. Pořiďte si na ně nějaký olejíček.

Já osobně mám přímo od paní kadeřnice a nemůžu si ho vynachválit. Opravdu hned člověk vidí, že jsou vlasy živější a lesklejší.

3. Pořiďte si hřeben, který bude vyhovovat typu vašich vlasů.

Každý to známe, česáte si vlasy a miliony jich zůstavají v hřebenu. Tím neříkám, že někdy vám prostě pár vlasů v hřebenu nezůstane,.. jen, že některé hřebeny mají tendence ty vlasy česat a pokud sami cítíte, že vám hřeben nevyhovuje,  není nic lehčího než zkoušet a koupit si ten, co vám bude příjemný.

4. Péče o vlasy, když je rozčesáváte a foukáte. 

Pokud máte vlasy, které jsou po ránu nepoddajné, co se týče česání koukněte se po nějakém spreji pro lepší rozčesávání vlasů. Je lepší, když se s nima neperete .😃
 Už před foukáním je fajn si vlasy nastříkat nějakým tím přípravkem, který pomůže vůči neblahostem teplého vzduchu. Ano, nahoře jsem sice psala, že foukání je lepší, ale ne, že to vašim vlasům nic neudělá. Rozhodně je to menší zlo než nechat tu hlavu mokrou a jít s ní spát.
Následně můžete buďto ještě před nebo po foukání aplikovat nějaký ten olejíček.

5. Dejte svým vlasům jednou za čas pořádnou kůru. 

Ano, pořád se budu točit kolem olejíčků..😀
Jednou za čas řekněme 1-2x do měsíce si na vlasy udělejte zábal. Vím, že někdo má speciální bylinnou směs, kterou bere od kadeřnice či si ji vyrábí dle receptů našich moudrých babiček.. ,ale já si je jen nechám prostě pořádně se "nacucat" kokosového oleje.
Necháte 4-5 lžiček kokosového oleje rozpustit v mikrovlnce, troubě, hrnci, to je na vás .. a následně si olejíček vmasírujete od kořene vlasů až po konečky a nejlepší, když to zabalíte do ručníku nebo nejakého alobalu.. a necháte to tak aspoň 2 hodinky působit.
Ten rozdíl po umytí ucítíte sami. Jen chci upozornit, že při tom vymývání být důkladní, protože se mu někdy nechce úplně pryč..

6. Propláchněte vlasy studenou či vlažnou vodou. 

Jak úplně teplá voda neprospívá pokožce, tak je fajn si občas vlasy propláchnout studenější vodou.
Já to dělám vždy při závěru mytí a vlasy vydrží jak v lepší koncici, tak by se měli i méně mastit.

7. Nechávejte větší rozestupy mezi mytím.
Znám lidi, kteří si myjí vlasy každý den a to není nejlepší. Budou se vám více mastit a taky více vysušovat. Pokožka hlavy, ve které sídlí vlasové folikuly má danou určitou svoji regenerační schopnost a mikrofloru, která vlasům prospívá a těmi každodenními zásahy jí tyhle vlastnosti ničíte.
Nejlepší je podle mě mít si vlasy každý 2-3 den.
Já upřímně jsem v tom mytí i takový trochu lenoch, takže to nechávám spíše na ten 3. den. Nebudu říkat ten proces ať si vlasy zvykout na delší rozestup není přijemný, protože musíte hold někdy vydržet s mastnější hlavou.
Na tohle mi pomáhá buď si propláchnout 2.den vlasy studenější vodou, také hodně vmasírovat si ke kořenům vlasů dětský pudr ( já vím, zní to divně, ale pomáhá to. Odzkoušeno.) či si je prostě stáhnout do nějakého culíku.



Na závěr pár prostředků co používám já a pomáhají mi. 😊

Nevím zda to bude takto fungovat i u vás, takže neříkám hned kupovat 100% to zabere, protože každý jsme individuální a pomáhá nám něco jiného, ale pokud tyto přípravky zaberou budu jen ráda . 

Hřeben 
Pořídila jsem ho v dm. Myslím že stojí kolem 70-80kč. Je úžasný, že netrhá tolik vlasy a strašně hezky se s ním rozčesávají vlasy. 

Šampony 
Já nedám dopustit na šampon od značky Balea ( prostě z dm drogerie). Je ve skvělé cenové kategorii ( myslím, že 40 kč) a pocity mám jako od kadeřnice, když ho užívam. Krásně voní a celkově ho doporučuji. 

Druhý šampon, který ráda používám je od Schwarzkopf. Kokosový šampon, který udělá vlasy krásně jemné a lesklé. 


Oba jsou zaměřeny na lepší kvalitu vlasů a obnovu slabých,lámavých vlasů a suchých vlasů.

Sprej na rozčesávání 
Mám tento od stejnojmenné značky jako poslední šapon. Je fajn na to rozčesávání...jen je lepší si ho nestříkat úplně od konečku, ale tak od 3/4 vlasů, protože pak mají vlasy tendence se mastit. 
Také na oslabené vlasy. 
 Olejíček 
Mám opět dva. Jeden používám po umývání vlasů. 
To je tento, který mám od paní kadeřnice. Je tedy objednáván speciálně pro kadeřnické salony, takže nevím zda se dá ještě někde sehnat. Nádherně voní, vlasy posiluje a dělá je krásně lesklé.


Druhý ten mám spíše na ty masky na vlasy a je to kokosový olej. Z dm bio olej nepasterizovaný ( měl by býti ve využití na vlasy lepší než pasterizovaný). Jak jsem psala.. hezky ty vlasy zjemní a dá jim ten lesk. Jen se tedy hůře vymývá.


Kondicionér
Ten jsem dostala darem, takže nedokážu říci odkud je pořízen. Každopádně strašně fajn. Jen trochu nezvyklejší vůně. Složení je hlavně bylinné a co v něm samozřejmě nesmí chybět je vytážky z marihuany. Ale na vlasy opravdu moc příjemný. 


Tímto nechci dělat žádnému z výrobků reklamu. Jen jsem chtěla ukázat, co pomáhá mě a budu moc ráda, když to pomůže i vám s bojem o zdravé a krásné vlasy. 

 Hodně štěstí 😀






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?