Jaké je studovat masérství..

Taky jste nevěděli na jakou střední školu by jste chtěli jít?? Tohle je vlastně způsob, jak jsem se dostala k masérství.
Byla jsem studentkou osmiletého gymnázia. Byla možnost tam zůstat, ale když nevíte, zda byste jednou jednou chtěli na  vysokou.. A že já úplně ty ambice neměla, tak jsem se rozhodla odejít.
V prvním kole jsem se nedostala, protože jsem stresař největšího kalibru. Takže jsem musela projet seznam všech středních škol z České republiky a zjistit, kde se koná druhé kolo. Krom nějakých sklenáren, svářečů a takového.. tam nic moc nebylo, ale narazila jsem na masérství, zkusila to a teď to studuji.

Moje třída je takový průkopník našeho oboru, protože jsme byli vůbec první třída masérů na škole. Pokud se to povede budeme i první maturanti😃.
Studuji tedy na Střední zdravotnické škole ve Svitavách, obor masér sportovní a rekondiční.
Je to na 4 roky, takže žádná sranda😁. Ne, to trochu kecám.  Polovina učitelského sboru je zralá na důchod, ale né, že by to byli špatní učitelé.

Co mě na masérství překvapilo?

Upřímně člověk si říká, že to bude sranda a jak bude úžasné se masírovat, ale je to opravdu těžší studium. Člověk se musí naučit spousty svalových skupin. On si řekne jo dobře, ale když jen záda mají 3 vrstvy svaloviny a ty svaly mají své úpony, začátky, funkce a jsou inervovány z nějakého nervu... No.. s pravdou ven. Ani já si to všechno nepamatuji.
Ale zase paradox, že svaly se musíte učit hlavně latinsky, ( Základy latiny jsou celý prvák) což mě  to nejde říci česky😃. Takže poslouchat mě někdy je taky umění.
Další překvapení pro začátek..Jak je těžké se naučit cítit. Dříve jsem si to neuvědomovala, ale opravdu člověk, co v tom není nějak znalý necítí tolik ty spasmy (stahy) té svaloviny, tu rozdílnost teploty, to zda je jedna polovina více stažená než druhá...Taky jsme se to učili od září do prosince než jsme se začínali masírovat.
Dále asi to, že mě to baví.
Teď to zní asi blbě, ale opravdu jsem že začátku nečekala, že mě to bude bavit. Ale je to strašně fajn. Hlavně se dozvíte i něco z té historie masáží, jak postupně vznikala a člověk by neřekl, jak že staré ty masáže jsou..

Momentálně jsem tedy ve 3. Ročníku. Musím říci, že se to rozhodně každým rokem mění. V tom prváku je to hodně o těch obecných věcech a historii. Dále je to hodně o studiu klasické masáže, kterou po prvním ročníku v pohodě zvládáte. A ještě sem spadá míčkování.
V druhém ročníku je to asi nejtěžší, protože se musíte učit všechny ty kosterní a svalové skupiny. Naučíte se sportovní a reflexní masáž (tu jsem si oblíbila)..


Ve třeťáku k tomu přibude ještě baňkování, automasáž, aromaterapie, lávové kameny, uvolnění kožních listů, rozdíly spasmy ve svalu a jak to uvolnit ... Ale hlavně rekondice. Tak se vlastně učíte jak cvičit s lidmi po úrazu, jak je polohovat, když jsou ležící a nějaké to cvičení ve vodě.
Důležitou součástí jsou od třeťáku praxe, které jsou povětšinou na rehabilitacích.
Ve čtvrtém ročníku vím,že na tedy krom maturity čeká tejpování...a dále už moc nevím.

Zajímavé je,že nemáme jednotnou výuku s druháky a prváky. Každý umíme masáže jinak😃. Ono ,co se týče té klasické není úplně dán striktní postup hmatů a tím, že každý masér si to pak upravuje ku obrazu svému, tak to tak i vypadá. Každá třída máme na tu praktickou část jiné učitelky. Ano, učí to u nás jen ženy.
Všeobecně na zdravce převažuje ženský kolektiv.😃
Takže kdo má rád klučičí společnost asi by to pro vás bylo spíše vězení.

Je to přínosné?
Já musím říci, že krom toho, že mě to skutečně baví a taky mi to jde hodně toho využívám, co se týče pomocí rodiny a přítelovi rodiny.
Ne jen masáži, ale také zařizovaním různých rehabilitací. Protože jak chodíte na praxe víte, co za přístroje tam mají ( jako laser, ultrazvuk, magnety, handsfree,..,) a taky jak je tam plno.
Já jsem sotva člověk, co rád pomáhá, takže mě to i naplňuje.

Chci se tím živit?


 Už teď vím, že nechci. Je to sice krása, pomůžete člověku, pokecáte si spolu, ale to jaký je to nápor na ruce. Člověk to nevnímá do chvíle, kdy se opravdu ten den skoro nezastaví a pak už neví, co by pomalu.
Takže že začátku by mi to nevadilo, ale celoživotně ne.
Mám ráda své končetiny a jako nadšený kytarista bych to nedávala, kdybych už po práci nemohla ani hrát.

Co mě trochu vadí, je fakt, že až budeme vlastně umět spoustu věcí, tak jako masér s maturitou budeme na stejné úrovni v žebříčku zaměstnání, jako masér s kurzem. Ale rozhodně budete ten chytřejší masér. Mám pocit, že na nějaké to rehabilitační oddělení by člověk mohl být také přijat, ale jistá si tím nejsem.
Každopádně, je většinou fajn si k tomu dodělat aspoň bakalářský titul fyzioterapie.



Musím říci, že kdybych měla hodnotit jako člověk se v tom trochu pohybující..je to velmistr zajímavé zaměstnání, ale nadřete se. V té fyzioterapii je zajímavá převážně dětská fyzioterapie ...a to neznamená jen hýbat s dítětem po úrazu, ale třeba naučit miminka jak správně zvedat hlavu, cviky pro lepší držení tělíčka, pro lepší navození začátku chození.. A tohle je opravdu jedna z věcí, kdy jsem přemýšlela, že to budu studovat dále.
Smůla je,že se to nedá studovat dálkově. Tedy dá, ale jen v Ústí nad Labem. Pro mě by ti znamenalo 8 hodin jízdy dohromady..
Dokážete si to představit???

Ale v součtu jsem šťastnější než na gymnáziu.
Moje babička říká:
 ,, Pokud ses někam nedostal, neznamená, že je to špatně, ale možná s tebou má život jiné plány. Co tak nemá být, tak nebude, ale nakonec se vždy ukáže, že nám to přináší i větší štěstí, než naše původně směřující úmysly. "

Život je plný překážek a začátek. Přesto, že masérství nebyl můj prvotní plán jsem ráda, že na té škole jsem.

Budu ráda, pokud se vám článek líbil. Pokud by někdo chtěl vysvětlit více nějaké pojmy nebo rozdíly mezi jednotlivými masážemi, tak stačí napsat a já i tom udělám článek, ve kterém se více zaměřím na to přiblížení oněch pojmů.

Přeji hodně štěstí lidem, co čekají na dopisy ze středních škol. Ať už jste rodiče či právě žáci, co doufají jako kdysi já... Ať máte na tom listu papíru jen to, co si přejete vidět.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?