Žijeme bez sítě?

Musím říci, že na tohle téma už jsem četla spousty článků a prakticky se všemi souhlasím, ale mám taky potřebu se nějak k tomu virtuálnímu světu a světu sociálních sítí vyjádřit.

Zaujímám postoj, že trochu odsuzuji lidi, kteří na počítači či mobilu vydrží klidně celý den.  
Podle mě je to posedlost... psychologové by tomu řekli asi sociální izolace, i když oni pro sebe v žádné izolaci nejsou.
Je krásné si někdy s někým napsat, ale stíhat deset chatů naráz a přitom věřit, že takhle to má být?? Trochu mě to znepokojuje.

To, co tady mluvím o deseti chatech naráz, to jsou reálná stanoviska některých mých spolužáků. Jsou to lidi ve věkové kategorii od 17- 20 let. 




Teď si představme do čeho vlastně vstupují dnešní děti a budou vstupovat další..
Jelikož jezdím dlouhou dobu na tábor pozoruji to, jak se společnost i s těma malýma lidičkami mění.
Dříve jsme s dětmi spekulovali o tom, jak řezat klacíčky tak, aby se jim nic nestalo a v případě uklouznutí nože se nepořezali. 
Dnes nejen, že jsou poměrně drzejší, ale to téma konverzace směřuje spíše k tomu, kdo z nich má Viber, Instagram , kdy dostali nejvíce liků atd. ....

Mě v 18 letech přerůstají všechny sítě přes hlavu a upřímně se ani neorientuji v tom, kolik jich v současné době vlastně existuje.
Vyznáte se v nich někdo? 

Nemůžu tu ze sebe dělat úplně svatou, protože i já trávím hodně času na sítích..
Když nejsem se svým přítelem musím s ním být na příjmu přes mobil. Hodně využívám WhatsApp, protože je oproti Messengeru výhodnější v náročnosti čerpání dat.
Jinak sítě moc nevyužívám. Dokonce jsem si odinstalovala Facebook v mobilu a je to skvělý pocit. 

Podle mě hodně lidí nutí právě to, že tu aplikaci mají v mobilu ji nějakým způsobem využívat a o to více času tam trávit. Přiznejme si .. Koho baví muset jít na google či seznam, tam zadat facebook, kliknout na odkaz, zadat heslo & email  a pak být konečně přihlášen, když přes aplikaci vám stačí jen jedno kliknutí ? 



Takže můj tip: 

Pokud nechcete trávit na sítích trávit tolik času, zkuste si určité aplikace odinstalovat z mobilu. Mělo by vás to donutí trochu omezit jejich využívání. 



My jako generace zažívající rozkvět technologií bychom měli jít příkladem mladším z nás. 
Koukám se na to, jak si rodiče hrají na mobilech místo toho, aby se věnovali dítěti. To jen odstrčí a řeknou, že zlobí. Proč? Protože si s nimi chtělo hrát a vyžadovalo jejich pozornost. 
( Tohle jsem skutečně viděla) 

Není lepší lidský kontakt? To, že můžete pozorovat chování člověka na vaše vyprávění ? .. 

Nevýhody sociálních sítí jsou v tom, že vám může někdo lehce lhát, a tím nenarážím jen na fake profily, ale i na normální konverzaci.
 Také oproti komunikaci v něčí přítomnosti dokážou vykouzlit hodně nedorozumění. 
Já si například všímám, že hodně hádek s přítelem vzniká, když si píšeme, protože se nepochopíme nebo je blbý smajlík či já nevím co.., ale když jsme spolu, tak se prakticky nehádáme. 
A ještě ta šílená ženská logika.. Bože, on nenapsal smajlíka.. Je na mě naštvaný? Pohádal se s mámou? Není mu dobře?
(😂😂Řekněte mi, že v tom nejsem sama.. )

Ale zpátky k problematice... 
Také je některým bližší psát si přes sociální sítě, než jít s někým ven. Přitom příroda je tak krásné místo. ( Když zrovna nenarazíte na ty plechovky a lahváče v lese. Ty, kdo to tam nechávají, bych přerazila.) 

Zamyslete se nad tím, kdy je vám lépe ..zda v lidské přítomnosti či na mobilu.

Taky je nutnost si uvědomit, že každý tu nebudeme věčně a jednou bychom mohli litovat toho, že jsme nemohli ještě naposledy pohlédnout člověku do očí, obejmout ho, říct mu pár hezkých vět, vidět jeho úsměv...
Teď z toho dělám trochu drama, ale ono tak někdy skutečně je. 
 Úsměv, ten je podle mě nejkrásnější kouzlo na světě. 





Nezapomínejme na to, že lidský kontakt nic nenahradí.  Buďme chvíli offline. 

Mějte krásný den 😉

Ps: Pokud se vám článek líbil, budu ráda za jakýkoliv komentář či  podporu :) 


Komentáře

  1. Článek hodně k zamyšlení. Souhlasím snad se všemi body, taky se snažím redukovat čas strávený na síti. Tenhle článek je něco, co lidem může hodně pomoci. :) Líbí se mi tvůj styl psaní a blog, dávám odběr. Taky píšu blog, budu ráda když mrkneš ke mě a staneš se i ty pravidelným čtenářem ♥ www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát 😊. Vážím si svého prvního odběratele, protože ten před tebou je můj přítel 😁.
      Jsem ráda za každý pozitivní ohlas, a že tento je jeden z nejhezčích, co jsem prozatím dostala..😊 Opravdu moc děkuji 😊❤️ a určite se kouknu na tvůj blog 🙂

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?