Autoškola.. Jak to rozhodně nemá být.

Tento článek jsem měla v plánu už psát velmi dlouho, ale musela jsem počkat na jednu skutečnost, kterou bylo ukončení autoškoly.. 

Ti, kdo jsou v mém věku určitě také touží po tom, moci se už trochu více osvobodit a jednu z těch osvobození přináší právě získání řidičáku. Přestanete být tolik závislý na ostatních a v případě nouze si můžete někam vyjet, zmizet, udělat si svůj den,... 

Ale nejdříve musíte objevit tu správnou autoškolu.


Pro mě to mělo několik zásadních pravidel: 

1. Nesmí to být předražené ( Protože jsem si celou autoškolu platila..
2. Musím vědět, že instruktoři budou v klidu ( Já jsem slabší povahy.. takže seřvat mě někdo, už tam asi nejdu.) 
3. Musí to být v místě, kde studuji

4. Hlavně nemít stejnou autoškolu se sestrou ( Jako dvojče s ní mám 18 let pokoj, stejnou školu, protože přešla, stejný pokoj na intru,.. je to k zbláznění. Proto jsem chtěla aspoň tu autoškolu jinou. )


Tohle bylo pár zásadních pravidel a dle toho jsme s Kubou jednali. Zjistili si hodně informací o autoškolách a instuktorech a vyšla z toho jedna, která se zdála být dobrá.. Autoškola citroen.
Zajistila jsem vše potřebné a nakonec přišla od vedoucího autoškoly sms, že první hodina je 15.1. 16:30. 

Hned na první hodině nám bylo řečeno, že jezdit můžeme začít až po 2-3 týdnech, co probereme něco z teorie. 
( Už tohle mě mělo trknout, ale říkala jsem si : ,, Tak většinou autoškola trvá 3 měsíce, tak má propočítané, že to zvládne."
Což pán samotný nakonec říkal, že to bude trvat 2.. maximálně 3 měsíce, tak jsem byla v klidu. Získali jsme pár potřebných informací ohledně toho, jak to bude probíhat, kolik bude jízd, kolik praktických hodin a autoškola začala. 
Jediné, co nám nebylo řečeno byla časová flexibilita autoškoly, což se později ukázalo jako velký problém. 

Víte, jak se říká: ,, Váš zákazník, váš pán..", tak přesně tato autoškola na tohle úplně kašlala. 

První jízdu jsem měla myslím 4.2., takže po nějakých 2 týdnech . Pak jsem měla měsíc pauzu a pak konečně jízda 2 a 3. 


Důvod proč jsem neměla jízdy?? 

Časová flexibilita autoškoly byla jen od 7 do max. 16:30. Zvládejte to, když máte 2-3 týdně odpolední vyučovaní. 
Také tím, že převážná většina lidí byla studenti, co mohli nejdříve od 14, bylo skoro nemožné zvládnout to naplánovat do 5 dnů.


Tak proč jsem zůstávala? 

Napsala jsem panu vedoucímu email s tím, co si o tom myslím a jaká je podle mě důležitost pravidelnosti jízd pro začátečníka.
Odpoveď byla : Ano, chápu vaše rozhořčení, ale nemůžu za to, že kolega je nemocný. 
( Kolega byl skutečně nemocný, ale až v době, kdy běžel 4. týden bez mých jízd.) 

Ale po emailu jsem najednou měla další týden 3 jízdy, tak jsem si říkala, že se to snaží napravit a vydržím tam. Nakonec to už byl jen boj vůle, protože vše co bylo před tím se tam zase vrátilo a já jsem proplouvala s tím, že 2 týdny bez jízd, a pak po 1 jízdě týdně..

Pak přišli závěrečky

 Den před nimi jsem měla poslední jízdu, která byla opět po týdenní odmlce, ale měla jsem aspoň toho dobrého pana instruktora. (Díky bohu za něj. On byl úžasná osoba.) Ten mi řekl, že jezdit umím a nemám se čeho bát. 
V sebejistotě jsem se snažila udžet v den závěrečné zkoušky.

Nejdříve ráno testy. Ty byli v pořádku 48 bodů.. můžeš jít jezdit. 
Ale víte co?.. Místo klasického přichystání vozidla autoškoly k úřadu nám bylo řečeno ať si dojdeme. Dobře došli jsme. Pan vedoucí nikde.. Doslova nikde. Tak jsme se mu snažili dovolat. Nezvedal, a tak jsme čekali jak blbci. 
Nakonec přišla hodina pravdy.. Pan vedoucí dorazil. Se svačinkou, čajíčkem a v pantofličkách. 
( Já myslela, že ho zabiju. My ho sháníme po všech čertech a on si byl nakoupit.. Jak roztomilé. Snad cítíte tu ironii :D )

Pak přišli jízdy:
Jela jsem skoro 30 minut.. cítila jsem se dobře a pak jsem jednou pustila později spojku z kopce a auto se rozjelo. Šlapala jsem na brzdu, ale pan vedoucí se rozhodl zašlápnout mi to úplně a byl konec. 
Nakonec jsem asi 4 minuty poslouchala monolog komisaře, který mi řekl prakticky, že neumím řídit. Po tomhle jsem měla chuť se zahrabat.. a nálada předchozího dne, kdy jsem se cítila jako obstojná řidička byla ta tam.. 

 Musela jsem si připlatit dalších 900 na opravky a čekat na sms, kdy se můžu dostavit. 

PS: V tom městě to dají napoprvé málo komu. Hlavně, aby z lidí dostali peníze. 

Můj přítel dělal taky na dvakrát, protože dle slov instuktora .. 
Mohl osobním autem urazit zrcátko kamionu. 
😂😂😂( Pitomost)

Konečně jsem se dostala ke konci autoškoly..
23.5. 2018 jsem konečně tu autoškolu dodělala. 

Taky to nebyl super den, ale byla jsem ráda, že už toho blbečka už konečně nemusím vidět. Vlastně, že ho nemusím slyšet..Ty jeho přednesy :,, Říkám to snad nesrozumitelně?".., které vyzněly jako ,, Vy jste kráva. " .. 
Opravdu velká úleva.
Vstávala jsem v 6 ráno, abych se stihla nějak probudit a být 7:15 na úřadě, zasplatit poplatek a dle sms v 7:30 být u autoškoly.. Byla to sranda, ale zvládla jsem to na 7:32 i s obchodem..
Ale brzo přestala, když se minulost opakovala a já musela sedět na schodech u autoškoly a čekat na pana vedoucího. Volala jsem, tentokrát úspěšně. Jezdím, sorry. 
Takto uběhlo 45 minut na slunci, kdy mi začalo být blbě. 

Proč jsem nešla do stínu nebo na lavičku ??? 
Široko daleko nic takového nebylo. 

Každopádně k pointě příběhu... 


Tímto jsem vám chtěla ukázat, jak to vypadat nemá a pokud máte v autoškole jen trochu podobné problémy změňte ji, protože pak už bude 
pozdě. 


Dohromady mě autoškola vyšla na pomalu 10000 a skoro 5 měsíců plných nadávání a nervovaní. :D 
Ale co.., teď už na něj můžu ukázat prostředníček a ukázat, jak neuctívám jeho hovadiny aneb na každé zatáčce po hlavní dávat blinkr, že jedete po hlavní stále dál, protože někde míjíte polní cesty a výjezdy z obytných zona.


Nakonec mě vlastně nejvíce naučil můj přítel, který měl se mnou svatou trpělivost. Nechal mě řídit a věřil mi. Dostala jsem od něj ty nejužitečnější rady, než jaké mi kdy dali v autoškole. Díky němu jsem pochopila i princip precizního parkování. 
Sice měl přítel už taky nervy a chutě, kde by lítala krev a možná i zuby, ale už je to pryč.. 

A nastává boj o to dostat řidičák 😁
Protože trvalé bydliště mám v Bruntále, kde už nežiju 3 roky. Babičce , u které bydlím, však přišlo zbytečné přepisovat trvalé bydliště na nynější lokaci, a tím, že je vlatníkem baráku, tak bez jejího souhlasu se nedalo nic dělat.. 
Takže jinak řečeno.. MŮJ PROBLÉM.

PS: Bod 4. mi nakonec taky nevyšel...ale to je život. Nemůžeš mít všechno. (A dvojče navíc autoškolu ještě dělá.) 

Pokud by jste měli nějaké otázky můžete se zeptat, ráda odpovím. 😉

Mějte krásný den, 
Gabča. 

Komentáře

  1. ty blaho, vybrala sis dobre! :-D ja delala autoskolu loni v praze. a mela jsem stesti snad uplne na vse. mymu instruktorovi bylo 23, mne 26 :-D bylo to jako jezdit s kamaradem, zadny nervak, casove flexibilni. prvni hodina hned na silnici, zaverecky na prvni dobrou. no krasne casy :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si říkám 😀..,ale když neřekli celou pravdu, nikde nic nebylo zveřejněno tak..čert to vem.
      Teď z toho mám aspoň historku a jednom blbci.😀

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?