Láska jménem focení..

Fotografie jsou pro mě něčím výjimečným. Můžeme si tak uchovat vzpomínky, které by jinak byli zapomenuty, najít kouzlo v něčem, kde ho ostatní nevidí a především najít krásu. Všude kolem nás jsou krásná místa, krásná zvířata i lidé.. Je to kouzelný svět. 


Má láska k focení se ukázala někdy v době, kdy mi bylo asi 11-12. Dostali jsme na Vánoce foťák a já ho musela využít. Nosila jsem ho na každé venčení psů a fotila prakticky vše, co mi přišlo do cesty. Ať už to byla kytička či pes muselo to  být foceno z blízka. Strašně mě fascinovalo, jak to na té fotce působilo a zamilovala jsem se do toho. 



Dneska je to nějakých 6 let, co se snažím fotit. Je to sice stále amatérská úroveň nebo já bych se do ní asi řadila, ale naplňuje mě to. 

Kdo ho taky miluje musí vědět, jaké jsou ty pocity při focení. 

Paradoxem na tom, že ráda fotím je 
to, že já osobně jsem nerada focena. Nevím.. prostě je lepší moci fotit. 
Myslím, že každý nadšenec si postupem času si nakonec najde to, na co se zaměřuje. Jak už jsem psala mě zaujalo focení věcí z blízka. Konkrétně jsou to převážně rostliny a zvířata. Tím, že nemám foťák a vždycky jsem fotila přes mobil, musím být hodně blízko focenému objektu. 
Upřímně u focení ještěrky či žáby v přírodě to je celkem dřina. Hlavně, když se nechtějí zastavit, ale o to je to celé vzrušující. 

Druh focení, co mě baví se jmenuje MAKRO.

Pochází to z řeckého macros, což je velký. Ve focení, to však znamená zachytit detail hodně přiblíženě, když to řeknu laicky. Někdy jsou to obrazy toho, co lze hůře zachytit lidským okem. 
Na takovou tu skutečně pomalu mikroskopicky viditelnou fotku je potřeba úžasná technika. Jenže to leze hodně do peněz. 

Obdivuji lidi, kteří se fotocením živí. Shledávám to jako jedno z nejlepších povolání a obdivuji každého, kdo to skutečně umí. Hlavně cestovatele, který si tak vydělávají na další cesty. Musí to být vzrušující život. 

Máte nějakého svého oblíbeného fotografa či kanál, kde sledujete fotografie?? 

Já sleduji National geographic. Myslím, že vysvětlovat to snad ani nemusím, protože o lásce k přírodě už jsem mluvila. Navíc je krásné prohlédnout si místa, na které se možná za celý svůj život ani nestihnete podívat. 


Teď bych vám napsala pár věcí, co my přineslo focení..


Co mi focení dalo ?? 

- Získala jsem nový koníček, který mě naplňuje..(Ale moji kytaru to nikdy nepřebije.) 
- Naučila jsem se vidět svět trochu jinýma očima než jsem jej vídala
- Našla jsem pár snů, které se pojí s focením 
- Snažím se býti čím dál lepší
- Zjistila jsem, že nezáleží na kvalitě foťáku ( Takto.. záleží, ale není hlavní podstatou.), ale hlavně na tom citu člověka za objektivem
- Mám o to více důvodů bloudit v přírodě
- Můžete ukázat jiným kouzlo, které oni nevidí 
(- A musíte fotit na jakékoliv rodinné sešlosti 😃)
- Také, když nevíte, co dát lidem na Vánoce je dobré vyfotit něco, co mají rádi a dát jim fotku ( Třeba přítelově máme Prašivce.... On se tak nejmenuje, ale Kuba pro něj má tak krásné přezdívky... 😅ty se musí využívat.) 


Upřímně pro lidi, kteří si oblíbí focení se to stává životní rutinou. Tím nemyslím rutinu vyčistit si zuby, obléci se a jít do školy/práce, ale cit pro chvíli, kdy je fajn vzít nějaký ten mobil či foťák a zachytit jedinečné momenty. Já mám po ruce mobil skoro pořád, protože nikdy nemůžete vědět, na co narazíte. 
Třeba já na procházce narazila na lebku zvířete zavěšenou na stromě... Bláznivé, já vím. Ale vznikla z toho fotka, na kterou jsem hrdá a pyšním se jí na instagramu. 

Nebo taky narazíte v lese na chameleona z pohádky Na vlásku. 😂😂😂
Kde se to tam vzalo doteď netuším, ale bylo to úžasné. Naštěstí zavelel pocit a musela jsem to vyfotit. 
Pamatuji si, že ten den jsem sotva neměla dobrou náladu, ale tohle mi ji zvedlo na plné čáře. Musela jsem se smát. 
Tak snad se nad fotkou zasmějete i vy. :)
















Mám potřebu vyzvednout instagram. Tuhle aplikaci mám ráda a má to svá opodstatnění. Je to o tom moci ukázat to, co vás baví nejen vašim blízkým, ale i neznámým lidem. O to více si potom ceníte, když se jim to líbí. 

Pro ty, kteří by se pro zajímavost chtěli kouknout na můj instagram tady je odkaz na můj osobní instagram. 
Dokonce jsem si založila v rámci rozšíření blogu instagram 2, který lze najít v kontaktech. 
Musím říci, že jsem se nenaučila to jestě skloubit dohromady, takže více aktivní jsem na svém osobním instagramu. Každopádně insta stories a tak najdete jen na účtu, který patří k blogu. .. ale to jsem trochu odbočila. 

Focení určitě doporučuji lidem, který se hodně nudí či neví, jaký koníček by je mohl bavit. Zkuste to a uvidíte.

Mám doma velkou knihu o focení, ale upřímně nikdy jsem ji nečetla. Podle mě je fajn, když si člověk najde svojí osobní cestu, jak se zlepšovat.
Samozřejmě, že do toho patří pořídit si časem i ten foťák.., ale do začátku nějaký mobil 13Mpx postačí
Sice jsem na začátku mluvila o foťáku, který jsme dostali.Je stále funkční. ( Aby jste si nemysleli po posledním článku, že krom mobilů se mi daří rozbíjet i foťáky.) Jen je to foťák 14 Mpx a to už není takový rozdíl mezi tím mobilem :D 

Pokud už je někdo do focení zapálený, rozhodně doporučuji navštívit Německo. 
Já měla šanci být tam na týden se školou a to byl skutečný fotografický ráj. Každopádně musíte se pohybovat v těch přírodních zónách, protože ta města už tak poutavá nejsou. Musím říci, že je tam celkem špína,hodně grafity.. 


Ale na památky je Německo velmi bohaté.
Tady máte fotku z Bastei. 
Je to u průtoku Labe. Můžete vidět pozůstatky skalních hradů, ale nejvýznamnější je tento skalní most. 


Druhá fotografie už je z Berlína. 
Je to památník obětem holocaustu.
Židovský památník. 



Tímto bych zakončila svůj dnešní článek. 

Budu moc ráda, když se někdo podělí o své zkušenosti s focením či pokud jsem někoho navnadila ať si focení vyzkouší. 

Ps: Trochu se chlubit musím😅, takže tady je ukázka pár fotek z těch pár let focení. 


Přeji všem ,
krásný den.










Komentáře

  1. Já fotit neumím, ale kdysi jsem se o to pokoušela. Ty jsi moc šikovná! :)

    A určitě je fajn, že se prvně snažíš naučit sama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě bys to také zvládla. Je to o citu ☺️.
      Děkuji mockrát 😊 vážím si toho☺️

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Recenze: Fotokniha od Saal Digital

Zkouška dospělosti - MATURITA

Kam bych se chtěla ubírat?